Wat klanten zeggen

Ik had al eerder met hulp van Gerda van Loo mijn werkkamer aangepakt en nu was de kelder aan de beurt. Ik beschik over een mooie ruime en koele kelder, wat een zegen is, maar tegelijkertijd een vloek. Want alles waar ik even geen raad mee weet belandt in de kelder.

kelder voor

 

Mijn kelder was zo volgestroomd met bijna afgedankte stofzuigers, vliegers, verfspullen, oud papier, eindeloze hoeveelheden oude glazen en kopjes, Sinterklaas-, Kerst- en Paas-spullen, wijze tegeltjes en cadeautjes waar je geen nee tegen durft te zeggen en dus ook niet durft weg te gooien, enz. enz.. En het ergste van alles: als ik iets zocht was ik altijd uren bezig in de kelder, want wie weet: ' misschien lag het wel daar'.  

Ik had het idee dat ik best veel tijd besteedde aan huishouden, opruimen etc maar dat het toch altijd rommelig was. Ik wilde een aantal zaken beter organiseren zodat het met minder inspanning opgeruimd zou blijven.

Hoe verliep de samenwerking?
Naar mijn idee prima. Ik had het idee dat je goed oppikte wanneer ik een idee niet zag zitten, en je dacht goed mee. Ik werd wel uitgedaagd om kritisch naar mijn spullen te kijken maar ik werd nergens toe gedwongen, het bleef mijn project. 

Wat heeft u geleerd van het organizing proces?
Ik heb geleerd om met een praktisch blik naar mijn spullen en de organisatie ervan te kijken. Dat heeft me erg geholpen toen ik daarna in de keuken en de badkamer de kasten heb uitgemest. Ik ben erg blij met de actielade met daarin een things-to-do-boek. Ik ben verlost van alle rondslingerende doelijstjes en rondslingerende spullen waar ik nog iets mee moet, en ik heb overzicht over wat er nog gedaan moet worden. Meer orde in mijn huis, meer orde in mijn hoofd en tijdwinst. Ik ben erg blij dat ik indertijd de stap heb genomen om jou in te schakelen.

Ik was ontevreden over mijn huisadministratie. Mijn ingekomen post lag op stapeltjes en als ik iets had opgeborgen in een van mijn ordners, kon ik het vaak niet meer terugvinden. Met als gevolg dat ik enorm opzag tegen het doen van mijn administratie en er in mijn hoofd (te)veel mee bezig was.  

Ik had verwacht dat we wel een paar ochtenden bezig zouden zijn, maar het was in 4 uur klaar.

Hoe verliep de samenwerking?
Prima, Gerda had in het oriƫnterend gesprek goed naar mijn wensen geluisterd, zodat we die ochtend meteen goed aan de slag gingen. Ik vond het zalig dat iemand met een frisse blik en een duidelijke visie mij bij de hand nam.

Wat heeft u geleerd van het organizing-proces?

Dat ik mijzelf tot de orde moet roepen en mezelf er toe moet zetten om mijn administratie te doen op (bij voorkeur) vaste tijden. Ik heb nu geen achterstanden meer en ik lig er niet meer wakker van.

Mijn doel was om weer overzicht te hebben in mijn werk-studeerkamer thuis. Ik werkte tussen grote stapels papieren en kon alles wel terugvinden, maar dat betekende allerlei mapjes heel vaak door mijn handen laten gaan. Daarnaast wilde ik de kamer zo opgeruimd hebben dat ik daar klanten kon ontvangen.

Hoe heeft u het samen organizen ervaren?

Ik vond het erg prettig om het samen te doen: Door Gerda's benadering werd ik bij de les gehouden en kreeg ik niet de kans om af te dwalen van waar we mee bezig waren. Daardoor ging ik snel ordening zien en werd het gemakkelijker om beslissingen te nemen. Wat ik prettig vond is dat Gerda de dingen positief benadert. Zij zegt niet "wat verzamel jij een rommel", maar "jij ziet overal mogelijkheden". En daardoor voelde de samenwerking prettig aan.
 
Bent u tevreden over het resultaat?
Ik ben heel tevreden over het resultaat. Ik besef ook dat het hebben en houden van een georganiseerde werplek staat of valt met consequent opruimen en tijd uittrekken voor het bijhouden van mijn systeem.